Privacybeleid

INFORMATIEFORMULIER DIENSTENWET – PRIVACY en COOKIE POLICY – ALGEMENE VOORWAARDEN – GDPR

ADVOCATENKANTOOR AN-SOPHIE VAN ROYEN

1. Rechtsvorm en maatschappelijke zetel 

Mr. Van Royen An-Sophie oefent het beroep van advocaat uit in persoonlijke naam (vrij beroep).
Het kantoor is gevestigd te 9550 Herzele, Provincieweg 448. 
KBO- en BTW nummer 0812.476.255. 
Telefoon +3293360024
Email info@advocaatvanroyen.be

2. Diensten 

Advocatenkantoor Van Royen biedt ondersteuning aan zowel particulieren als ondernemingen op juridisch vak.

3. Erelonen 

Het advocatenkantoor zal de prijs voor de diensten die worden verricht in dossier(s) berekenen volgens de bepalingen van artikel 446ter G.W. dat stelt: “de advocaten begroten hun ereloon met de bescheidenheid die van hun functie moet worden verwacht.” 

Afhankelijk van de aard van de zaak zal het ereloon berekend worden volgens volgende criteria: 

– Volgens een uurtarief: het aantal uren dat aan de zaak gewerkt werd wordt vermenigvuldigd met het uurtarief. Het uurtarief hangt af van hoe ingewikkeld de zaak is, of ze dringend is, de aard van de zaak, haar belang, enz.
 – Volgens de waarde van de zaak: de cliënt betaalt een bepaald percentage.
 – Volgens de geleverde prestaties: de cliënt betaalt volgens het geleverde werk, het belang van de zaak, de moeilijkheidsgraad, het resultaat, de hoogdringendheid.
 – Vast bedrag: er wordt een totaalbedrag overeengekomen.
 – Jaarcontract: deze methode wordt vaak toegepast door bedrijven die verschillende zaken lopen hebben.

Naast het ereloon is tevens een vergoeding verschuldigd voor de kantoorkosten als daar zijn (niet-limitatief): kost openen dossier, briefwisseling en geschriften, bureaukosten, verplaatsingskosten, voorgeschoten gerechts- en uitvoeringskosten, … Vanaf 01/01/2014 is op de prestaties en kosten 21% BTW verschuldigd.

4. Verzekeringen

De beroepsaansprakelijkheid van Mr. Van Royen is via een collectieve polis afgesloten door de Orde van Vlaamse Balies verzekerd bij Amlin Europe N.V., Maatschappelijke zetel te Amstelveen, Nederland – Handelsregister nr. 33055009, Bijkantoor België – RPR 0416.056.358 – Onderneming toegelaten onder het codenr. 0745, onder polis nummer LXX034899. 

De waarborg Burgerlijke aansprakeliikheid beroep is verworven voor 1.250.000 € per schadegeval, met een vrijstelling van 2.500,00 € per schadegeval en per advocaat. Voor de advocaat-stagiair is er een vrijstelling van 1.250 euro. Voor zaken ingevolge aanstelling door het BJB bedraagt de vrijstelling 300 euro (ongeacht tableau-advocaat of stagiair). Dekking onder voorbehoud van verduidelijkingen en uitzonderingen opgenomen in de polis burgerlijke aansprakelijkheid voor advocaten.

5. Beroepsregels

Als advocaat ingeschreven aan de balie van Oudenaarde is Mr. Van Royen onderworpen aan de reglementen van de Orde van Vlaamse Balies en die van de Nationale Orde, die geraadpleegd kunnen worden op http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=87, alsook aan de reglementen van de Balie Oudenaarde die geraadpleegd kunnen worden op www.balieoudenaarde.be.

6. Multidisciplinaire activiteiten en/of multidisciplinaire partnerschappen 

Mr. Van Royen maakt geen deel uit van enige multidisciplinaire activiteiten en/of multidisciplinaire partnerschappen.

7. Betaling.

Tenzij anders gemeld, zijn alle facturen betaalbaar te Herzele en dienen betaald te zijn binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum. Ten aanzien van klanten-ondernemingen brengt elke niet-betaalde factuur vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder aanmaning een verwijlinterest op van 10% per jaar op het factuurbedrag incl. BTW, zelfs indien een termijn van respijt wordt toegekend. In hetzelfde geval wordt de openstaande factuur bovendien verhoogd met een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het totaalbedrag van de factuur ter dekking van de buitengerechtelijke inningskosten & opvolgingsprestaties, met een minimum van 200,00 EUR, onverminderd de kosten van gebeurlijke inning of eventuele gerechtskosten. Ten aanzien van klanten-consumenten zal een eerste betalingsherinnering worden verstuurd na de vervaldag van de niet-betaalde factuur. Bij gebreke aan betaling binnen 14 kalenderdagen (startende daags na verzending van de betalingsherinnering per e-mail) na deze eerste herinnering, wordt bij elke niet-betaalde factuur een verwijlinterest ten belope van de wettelijke interestvoet in rekening gebracht op het resterende saldo van het totale factuurbedrag incl. BTW. Deze interest wordt gerekend vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de herinnering naar de klant werd verzonden. Daarbij zal tevens een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn, ten belope van: 20,00 € als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150,00 € is; 30,00 € vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500,00 € als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 € is; 65,00 € vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500,00 € met een maximum van 2.000,00 € als het verschuldigde bedrag hoger dan 500,00 € is. Dit schadebeding wordt uitdrukkelijk als wederkerig bestempeld, zodat de klant gerechtigd is om dezelfde vergoeding te vorderen bij gebeurlijk in gebreke blijven van het advocatenkantoor.

8. Geschillenbeslechting

Alle klachten en protesten dienen te worden geformuleerd binnen de 7 dagen. Betwistingen kunnen alleen beslecht worden door de bevoegde rechtbanken van het rechtsgebied Oudenaarde (hetzij de Rechtbank van Eerste Aanleg Oost-Vlaanderen Afd. Oudenaarde, hetzij Ondernemingsrechtbank Gent Afd. Oudenaarde, hetzij Vredegerecht Herzele) en volgens het Belgisch recht. De advocaat zal in geen geval aansprakelijk kunnen gesteld worden voor een bedrag hoger dan het bedrag waarvoor hij verzekerd is volgens de deontologische verplichtingen. Mr. Van Royen is niet onderworpen aan enige buitengerechtelijke geschillenbeslechting. De rechtszoekende werd ingelicht over de mogelijkheid tot bemiddeling, verzoening en elke andere vorm van minnelijke oplossing van geschillen.

9. GDPR – PRIVACY POLICY

Het kantoor behartigt en beschermt de gegevens van de betrokken klant conform GDPR-wetgeving (General Data Protection Regulation, Wet 03/12/2017 oprichting Gegevensbeschermingsautoriteit, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad 10 januari 2018).

Advocatenkantoor An-Sophie Van Royen heeft zich aangepast conform de wettelijke verplichtingen inzake gegevens-bescherming. Huidige privacy-policy werd opgesteld in functie van de inwerkingtreding van de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (Pub. L 119, 4.5.2016, p. 1–88). (‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’), met als doel om op een transparante, beknopte, begrijpelijke en toegankelijke manier informatie te verstrekken over de wijze van het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens door het kantoor (cfr. artikel 13 Algemene Verordening Gegevensbescherming).

  • Definities

persoonsgegevens”: alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon (de betrokkene); als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator of van een of meer elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon;

verwerking”: een bewerking of een geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens;

Verwerkingsverantwoordelijke”: een natuurlijke persoon of rechtspersoon, een overheidsinstantie, een dienst of een ander orgaan die/dat, alleen of samen met anderen, het doel van en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens vaststelt; wanneer de doelstellingen van en de middelen voor deze verwerking in het Unierecht of het lidstatelijke recht worden vastgesteld, kan daarin worden bepaald wie de verwerkingsverantwoordelijke is of volgens welke criteria deze wordt aangewezen;

Verwerker”: een natuurlijke persoon of rechtspersoon, een overheidsinstantie, een dienst of een ander orgaan die/dat ten behoeve van de verwerkingsverantwoordelijke persoonsgegevens verwerkt;

Derde”: een natuurlijke persoon of rechtspersoon, een overheidsinstantie, een dienst of een ander orgaan, niet zijnde de betrokkene, noch de verwerkingsverantwoordelijke, noch de verwerker, noch de personen die onder rechtstreeks gezag van de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker gemachtigd zijn om de persoonsgegevens te verwerken. (vb. externe medewerkers, externe dienstverleners IT, boekhouding, softwarebeheerder, Gerechtsdeurwaarder)

Toestemming van de betrokkene”: elke vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige wilsuiting waarmee de betrokkene door middel van een verklaring of een ondubbelzinnige actieve handeling hem betreffende verwerking van persoonsgegevens aanvaardt. Het verschaffen van persoonsgegevens door de betrokkene gedurende telefoongesprekken, consultaties, het bezoek aan onze website en/of e-mailverkeer wordt beschouwd als het verlenen van toestemming aan de verwerkingsverantwoordelijke en de verwerker om de persoonsgegevens te verwerken voor rechtmatige doeleinden.

  • Wie is Verwerkingsverantwoordelijke?

In het kader van de verwerking van persoonsgegevens die afkomstig zijn van de betrokkene zelf, wordt als verwerkingsverantwoordelijke beschouwd:

An-Sophie Van Royen, advocaat, Provincieweg 448, 9550 Herzele, BE0812.476.255

  • Welke persoonsgegevens worden verwerkt?

Bij het consulteren van de diensten van het advocatenkantoor worden – mits uw uitdrukkelijke toestemming – navolgende persoonsgegevens verwerkt, waarbij onderhavige opsomming ten exemplatieve titel wordt verstrekt en geenszins als limitatief kan worden beschouwd:

  • Uw identiteitsgegevens: Naam, Voornaam, Geboortedatum, Geboorteplaats, Rijksregisternummer, Nationaliteit
  • Uw contactgegevens: Telefoon- en/of GSM-nummer, E-mailadres, zowel bij het versturen bij directe communicatie op het e-mailadres, Postadres
  • Alle informatie die u vrijwillig verstrekt hebt 
  • Gevoelige gegevens (enkel indien U deze zelf vrijwillig en met uitdrukkelijke toestemming verschaft):

Loonfiches, attesten van inkomensvervangende uitkeringen, overzicht van de bestaansmiddelen, Arbeids- en interimcontracten, Rekeninguittreksels van de privé of professionele zicht- / spaar- of effectenrekeningen; Strafrechtelijk verleden, feiten of veroordelingen; Officiële documenten afkomstig van overheidsinstanties (vb. attest samenstelling gezin, uittreksels uit het Rijksregister, beslagberichten) Medische attesten, medische afbeeldingen, laboratoriumrapporten, biologische voorbeeldgegevens, brieven en schriftelijke rapporten van de artsen die u hebben behandeld; Gegevens met betrekking tot uw ras, seksuele geaardheid, vakbondsafhankelijkheid of religieuze, filosofische of andere overtuigingen.

Deze gegevens worden door het advocatenkantoor zorgvuldig verzameld en bewaard overeenkomstig de relevante bepalingen van de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

  • Voor welke verwerkingsdoeleinden worden uw persoonsgegevens verzameld en bewaard?

Deze verwerking van uw gegevens is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u als betrokkene partij bent, of voor de uitvoering van maatregelen die aan het sluiten van die overeenkomst voorafgaan (zie art. 5 , b) ‘privacywet 1992’ en art. 6, 1, b) Algemene Verordening Gegevensbescherming. Uw persoonsgegevens worden aldus verwerkt in het kader van de uitvoering van de overeenkomst tussen de betrokkene (i.c. cliënt) en het Advocatenkantoor.

  • Wie heeft toegang tot uw persoonsgegevens?

Alle advocaten, externe medewerkers en administratieve bedienden van het advocatenkantoor hebben toegang tot uw persoonsgegevens zodat zij uw dossier, indien nodig, kunnen behandelen. Als de behandeling van uw dossier dit vereist, houdt uw uitdrukkelijke instemming met de verwerking van uw gegevens ook in dat u de advocaten, externe medewerkers en administratieve bedienden van het advocatenkantoor toelating geeft om alle gegevens in uw dossier te delen met andere advocaten en actoren van de gerechtelijke wereld (i.c. gerechtsdeurwaarders, gerechtsdeskundigen, notarissen).

  • Hoe worden uw gegevens bewaard en beveiligd?

Uw persoonsgegevens worden opgeslagen in de vorm van een papieren en/of elektronisch bestand. De verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van de behandeling van uw dossier, geschiedt middels een beveiligde server, welke beheerd wordt door de BV LDP-group, met vennootschapszetel te 9620 Zottegem, Boskouter 10 (tel. 00 32 9 360 99 43)

Voor de behandeling van uw dossier wordt gebruik gemaakt van online software voor dossierbeheer KLEOS waarvan het beheer en de beveiliging worden waargenomen door WOLTERS KLUWER NV, met vennootschapszetel te 2800 Mechelen, Motstraat 30 (tel 003215 78 76 00).

De persoonsgegevens die wij ontvangen of overdragen op onze website, zijn beveiligd door coderingstechnologieën die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector.

Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze website. Als wij bepaalde gevoelige persoonsgegevens ontvangen of overdragen via de website, zoals bijvoorbeeld financiële informatie, gebruiken wij een beveiligde server. De website wordt beheerd door Combell nv, met maatschappelijke zetel te Skaldenstraat 121, 9042 Gent en ingeschreven bij de KBO onder nummer 0541.977.701.

  • Hoe lang worden uw persoonsgegevens bijgehouden?

Uw persoonsgegevens worden verwerkt, opgeslagen en bijgehouden voor de duur van de verwerking van uw dossier. Als uw dossier eenmaal wordt afgesloten, worden uw gegevens minimaal vijf jaar bewaard, te rekenen vanaf de datum van afsluiting van uw dossier.

  • Welke rechten hebt U als cliënt-betrokkene?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming kent aan de betrokkene, wiens gegevens verwerkt worden, enkele rechten toe:

  • U hebt het recht om van de verwerkingsverantwoordelijke de correctie, aanpassing, aanvulling, de beperking van de verwerking en de overdraging van uw persoonsgegevens te verkrijgen. (cfr. art. 16- 21 Algemene Verordening Gegevensbescherming)
  • U hebt het recht om van de verwerkingsverantwoordelijke het wissen van uw persoonsgegevens te bekomen bij één van de hierna opgesomde gevallen:
  • De persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld of anderszins verwerkt;
  • De betrokkene trekt zijn toestemming waarop de verwerking berust in en er is geen andere rechtsgrond voor de verwerking;
  • De betrokkene maakt overeenkomstig artikel 21, lid 1 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, bezwaar tegen de verwerking, en er zijn geen prevalerende dwingende gerechtvaardigde gronden voor de verwerking, of de betrokkene maakt bezwaar tegen de verwerking overeenkomstig artikel 21, lid 2 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
  • De persoonsgegevens zijn onrechtmatig verwerkt;
  • De persoonsgegevens moeten worden gewist om te voldoen aan een in het Unierecht of het lidstatelijke recht neergelegde wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust;
  • De persoonsgegevens zijn verzameld in verband met een aanbod van diensten van de informatiemaatschappij als bedoeld in artikel 8, lid 1.
  • De verwerkingsverantwoordelijke is evenwel niet gehouden om in te gaan op het verzoek tot wissing van de betrokkene voor zover verwerking nodig is:
  • Voor het uitoefenen van het recht op vrijheid van meningsuiting en informatie;
  • Voor het nakomen van een in een het Unierecht of het lidstatelijke recht neergelegde wettelijke verwerkingsverplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust, of voor het vervullen van een taak van algemeen belang of het uitoefenen van het openbaar gezag dat aan de verwerkingsverantwoordelijke is verleend;
  • Om redenen van algemeen belang op het gebied van volksgezondheid;
  • Met het oog op archivering in het algemeen belang, wetenschappelijk of historisch onderzoek of statistische doeleinden overeenkomstig artikel 89, lid 1, voor zover het in lid 1 bedoelde recht de verwezenlijking van de doeleinden van die verwerking onmogelijk dreigt te maken of ernstig in het gedrang dreigt te brengen;
  • Voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering.
  • Het advocatenkantoor zal redelijke inspanningen leveren om binnen de twee maanden na het verzoek van de betrokkene informatie te geven aan laatstgenoemde omtrent het gevolg dat werd gegeven aan het verzoek. Afhankelijk van het totaal aantal verzoeken, alsmede de complexiteit ervan kan voornoemde termijn verlengd worden met twee maanden.
  • Een kennelijk ongegrond verzoek, of een verzoek tot wissing dat valt onder de uitzonderingsvoorwaarden, zal niet worden behandeld.

Indien U gebruik wenst te maken van één van bovenstaande mogelijkheden dient u zich te wenden tot: An-Sophie Van Royen, advocaat, Provincieweg 448, 9550 Herzele, BE0812.476.255, tel 093360024, info@advocaatvanroyen.be

U kan ook steeds contact opnemen met: De Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, commission@privacycommission.be Tel.: +32 (0)2 274 48 00

Deze privacy-policy geldt als informatieformulier in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. In afwezigheid van nationaalrechtelijke initiatieven, interpretatieve rechtspraak of uitspraken van de Gegevensbeschermingsautoriteit, kunnen aan dit document geen rechten ontleend worden, noch kan dit document aanleiding geven tot enige aanspraken of (rechts-)vorderingen.

10. COOKIE POLICY

Deze website maakt gebruik van cookies, om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons verkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.

Door op “Accepteren” te klikken in de cookiebanner, geef je toestemming voor het gebruik van cookies zoals beschreven in dit beleid.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die bij het bezoeken van websites op je apparaat worden opgeslagen. Ze zorgen ervoor dat de website goed functioneert, sneller laadt, en jou als bezoeker herkent bij een volgend bezoek. 

Welke cookies gebruiken wij?

Noodzakelijke cookies: Deze zijn vereist voor de goede werking van de website. Zonder deze cookies werkt de site niet correct. Voorkeurscookies: Hiermee kan de website keuzes onthouden zoals taal of regio. Statistische cookies: Deze helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken, zoals via Google Analytics. Marketingcookies: Worden gebruikt om bezoekers te volgen en gepersonaliseerde advertenties te tonen.

CookiebeheerJe kunt je toestemming op elk moment wijzigen of intrekken door contact op te nemen met An-Sophie Van Royen, advocaat, Provincieweg 448, 9550 Herzele, BE0812.476.255. Je kunt je browser ook zo instellen dat je geen cookies opslaat of dat je een waarschuwing krijgt wanneer er een cookie wordt geplaatst. Houd er dan wel rekening mee dat sommige functies van de website niet goed kunnen werken.